to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:44 | 09.03.2024

Οικονομία

«Συγκάλυψη» και στο χάλι του σιδηρόδρομου;

Μετά τα απανωτά δημοσιεύματα για το χάος που εξακολουθεί να επικρατεί, ο Σταϊκούρας ανακοίνωσε 13 ενέργειες για την ανάταξη που βρίθουν ψεμάτων και ανακριβειών


Να εξωραΐσει το κακό χάλι που εξακολουθεί να επικρατεί στον σιδηρόδρομο έναν χρόνο μετά το δυστύχημα των Τεμπών επιχείρησε εκ νέου ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, καταμετρώντας 13 ενέργειες που έχει κάνει μέχρι σήμερα η κυβέρνηση για την ανάταξη του σιδηρόδρομου.

Όπως εύστοχα παρατηρεί το ρεπορτάζ του Νίκου Μορφονιού στην ΑΥΓΗ του Σαββάτου:

Μετά και το τελευταίο δημοσίευμα για την αποφυγή στο παραπέντε μιας νέας τραγωδία τον περασμένο Δεκέμβριο με παρ’ ολίγον μετωπική σύγκρουση δύο τρένων στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), ο υπουργός Μεταφορών φαίνεται πως πιέστηκε εκ νέου και εξέδωσε χθες δελτίο Τύπου συνοψίζοντας τις ενέργειες της κυβέρνησης για τη βελτίωση του σιδηρόδρομου. Είχαν προηγηθεί επίσης οι υψηλοί τόνοι από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης για το παρ’ ολίγον νέο ατύχημα, που αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή χάρη στη λειτουργία της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, με τον τομεάρχη Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Χάρη Μαμουλάκη να δηλώνει πως το παραπάνω «αποτελεί ξεκάθαρη απόδειξη για την αναγκαιότητα και τη σπουδαιότητα του συστήματος. Αλλά και απάντηση σε όλους όσοι προσπαθούν εδώ και έναν χρόνο να υποβαθμίσουν το γεγονός της μη επαναλειτουργίας του συγκεκριμένου συστήματος και στα Τέμπη, μετά την πυρκαγιά του Ιουλίου 2019 στη Ζαχάρω Λάρισας».

Στην ανακοίνωσή του ο υπουργός Μεταφορών, πέρα από το αναμάσημα μπαγιάτικων ειδήσεων, όπως ότι αυξήθηκε η χρηματοδότηση του ΟΣΕ, ή τις επαναλήψεις για την ολοκλήρωση της σύμβασης 717 και του ETCS επί των γραμμών (πλην των περιοχών που επλήγησαν από τον «Daniel»), επαναλαμβάνει τις ανακρίβειες για τη λειτουργία της τηλεδιοίκησης, τις οποίες αναπαρήγαγε και πρόσφατα από το βήμα της ΕΡΤ. Δηλαδή επιμένει να ψεύδεται ότι η τηλεδιοίκηση λειτουργεί κανονικά εκτός από το τμήμα Δομοκού-Λάρισας, τη στιγμή που το σύστημα δεν λειτουργεί από το Λιανοκλάδι (και συγκεκριμένα από τη σήραγγα Οθρύος) μέχρι τη θεσσαλική πόλη.

Ψέμα Σταϊκούρα για τον Οργανισμό Διερεύνησης

Επιπλέον, παρότι αναφέρει ως σημαντικό ότι «συγκροτήθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 2023 ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), λησμόνησε να σημειώσει πως ο Οργανισμός δεν συγκροτήθηκε τον Σεπτέμβριο. Τότε ήταν που διορίστηκε το πρώτο του Δ.Σ., καθώς το υπουργείο Μεταφορών είχε φροντίσει να τον κρατήσει σε αχρηστία για 9 μήνες, από τις αρχές Ιανουαρίου 2023 που συστάθηκε! Επίσης ξέχασε να προσθέσει ότι, παρόλο που συνιστά «πρώτο και επιτακτικό μέλημα (του Οργανισμού) η διερεύνηση -αρμοδίως- του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών», έχει παραβεί την υποχρέωσή του, όπως περιγράφεται στις αρμοδιότητές του στον ιδρυτικό νόμο, να εκδώσει πόρισμα για το δυστύχημα εντός 12 μηνών ή, αν αυτό δεν είναι εφικτό, να δώσει στη δημοσιότητα προσωρινή έκθεση στην επέτειο του ατυχήματος.

Ο υπουργός παρέλειψε να απαντήσει για το ζήτημα της λειτουργίας του ETCS στους συρμούς, καθώς χωρίς αυτή δεν μπορεί να λειτουργήσει μόνο του το ETCS επί των γραμμών, όσο και αν διαφημίζει την εγκατάστασή του ο κ. Σταϊκούρας. Με δεδομένο μάλιστα ότι παραμένει στον αέρα η αναβάθμιση του ETCS σε 120 συρμούς, οι οποίοι είναι εξοπλισμένοι με παλαιότερη εκδοχή που δεν είναι πλέον συμβατή, καθώς αγνοείται η εξέλιξη των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή σύμβασης με την ιαπωνική Hitachi με την οποία αποφάσισε το υπουργείο Μεταφορών να διαπραγματευτεί απευθείας για την αναβάθμιση.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)